Jump to content

Riding Morocco: Chasing The Dakar - National Geographic


2brnut2b

Recommended Posts

1465266717211.jpg

 

Honda Provides Africa Twin for “Riding Morocco: Chasing the Dakar” Program on National Geographic Channel

- Broadcast begins Tuesday, June 14 in over 170 countries and regions -

 

 

 

Tokyo, Japan, June 7, 2016 - Honda announced its provision of two CRF1000L Africa Twin adventure motorcycles and production support of the National Geographic Channel-produced “Riding Morocco: Chasing the Dakar” program. Australian fashion model Laura Csortan will be joined by experienced rally rider Christophe Barriere-Varju to traverse on CRF1000L Africa Twins the course in Morocco once part of the world’s most gruelling race, the Paris-Dakar Rally (now staged in South America as the Dakar Rally). On their extraordinary journey they will experience breathtakingly beautiful valleys and expansive vistas, making new friends along the way. The duo will introduce to the viewer, the bike ride of a lifetime.

Christophe will share his vast knowledge and demonstrate serious manual transmission off-road riding borne of his experience as a Paris-Dakar rider, while Laura will enjoy traversing an expansive continent on the DCT* model which does not require clutch operation. Their adventures, challenges, and encounters in Morocco will undoubtedly set the stage for a thoroughly entertaining program.

Visit National Geographic Channel’s website for the broadcasting schedule for this program in your country or region.

 

http://world.honda.com/news/2016/2160607eng.html

  • J'aime 3
Link to comment
Partager sur d'autres sites

Ouais, je voulais le programmer mais quand on regarde le guide horaire on ne vois pas l'émission à l'horaire les 15 et 16 juin. Soit que le guide horaire est pas à jour ou soit qu'on se fait encore fourrer au Canada comme avec le Dakar!

Link to comment
Partager sur d'autres sites

  • 2 weeks later...

Je l'ai regardé ce weekend. Pas de quoi s'extasier mais les motos et les paysages sont beaux!

Link to comment
Partager sur d'autres sites

Je l'ai regardé ce weekend. Pas de quoi s'extasier mais les motos et les paysages sont beaux!

 

D'accord avec toi !

Link to comment
Partager sur d'autres sites

J'ai également commencé à le regarder ... disons que ça approche plus la télé réalité par moments que le vrai reportage ... et la pauvre Laura qui risque des dangers mortels en roulant à 20 km/h dans le sable ...

  • J'aime 1
Link to comment
Partager sur d'autres sites

J'ai également commencé à le regarder ... disons que ça approche plus la télé réalité par moments que le vrai reportage ... et la pauvre Laura qui risque des dangers mortels en roulant à 20 km/h dans le sable ...

 

 

Exact... Assez décevant. Pas digne de National Geographic. Probablement le réalisateur à la retraite de Dukes of Hazard!

Link to comment
Partager sur d'autres sites

C'est dommage car ils partaient avec un excellent sujet mais le traitement qu'ils en font est vraiment moyen pour ne pas dire minable ...

 

@OlivierG je préfère Daisy Duke version Barbara Bach

Link to comment
Partager sur d'autres sites

  • 2 weeks later...

Wow. ... sans bagage? Désolé, je passe mon tour... :mrgreen:

 

En fait ne je comprends pas que le National Geographic ait même dépensé du temps et de l'argent sur ce type de balade touristique. Il n'y a rien à découvrir et rien de surprenant.

Édité par Massive Lee
Link to comment
Partager sur d'autres sites

Créez un nouveau compte ou connectez-vous pour commenter

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Inscrivez-vous pour un nouveau compte dans notre communauté. C'est facile!

Register a new account

Connexion

Vous avez déjà un compte? Connectez vous ici.

Connexion immédiate
×
×
  • Create New...

Information importante

En utilisant ce site, vous acceptez nos Conditions d'utilisation.