Jump to content

Problème à avoir des pièces...


Stou

Recommended Posts

Comme Cyclonicks l'a mentionné dans son sujet sur l'achat de son rack, avec la lois que les américains ont sorties pour la contenance du plomb dans les petites motos, ça nous affectent aussi.

 

Regarder cet extrait de ThumperTalk

i recently ordered som parts for my 98 rm 250 i am rebuilding and cant get some of the parts, heres the email from TThere is the email i recieved.

 

Dear ThumperTalk Customer,

 

We regret to inform you that we are unable to provide you with the following items:

 

SUZUKI_01547-0610B Suzuki BOLT

 

SUZUKI_01547-0616B Suzuki BOLT

 

SUZUKI_02142-0512A Suzuki SCREW

 

SUZUKI_09352-50823-600 Suzuki HOSE

 

SUZUKI_09401-08401 Suzuki CLIP

 

SUZUKI_16910-09401 Suzuki .UNION, CYLINDER

 

 

As of February 10th, no OEM parts can be sold by any dealer for any motorcycle, ATV or other vehicle that is intended for use by children ages 12 and under. This is in compliance with legislation enacted by the US Consumer Products Safety Commission (CPSC) in their misguided effort to protect our children from lead poisoning.

 

 

In our many years in the sport and industry, we’ve never seen or heard of a single child becoming sick or dying as the result of any lead content supposedly found in small cc motorcycles, ATVs or other vehicles. We also know that these vehicles are not toys and children do not lick, suck on or ingest parts of or entire motorcycles, ATVs, etc…

 

 

However, all common sense has escaped the CPSC concerning these vehicles and they are not only hurting the powersports industry at a very tough time economically, they are denying your rights to buy and repair the motorcycles, ATVs and other vehicles that our kids love to ride and we enjoy riding with them. Pure feel good legislation for legislators and the uninformed.

 

 

So, what can you do? Get mad, click the following link, inform yourself and take action!

 

 

http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=404

 

 

Thanks for your order and we’re sorry to be the bearer for bad news. But, we’re in the fight and we’ll do all we can to get these vehicles exempted from this ridiculous legislation.

 

 

Sincerely,

 

 

ThumperTalk

http://shop.thumpertalk.com

+1.866.6.SHOPTT

+1.702.940.7899

Aperantly becouse some of the parts are used on the smaller bikes as well they fall into the bann?

 

C'est l'enfer, on va commencer à avoir des problèmes pour se procurer certaines pièces à cause que ce sont les mêmes que sur certaines petites moto!!!

 

Sti y sont virer sul top! zembarrassedbig_smilezunhappy

 

Voici un exemple d'un gars qui a voulu commander une plug à l'huile pour sa DRZ:

Guys,

I placed an order for some oil change bits for my SM, and I received the following:

 

Dear ThumperTalk Customer,

 

We regret to inform you that we are unable to provide you with the following items:

 

SUZUKI_09247-10008 Suzuki PLUG, OIL GALLERY

 

As of February 10th, no OEM parts can be sold by any dealer for any motorcycle, ATV or other vehicle that is intended for use by children ages 12 and under. This is in compliance with legislation enacted by the US Consumer Products Safety Commission (CPSC) in their misguided effort to protect our children from lead poisoning....

 

And per Brian Wilson's post here:

 

Suzuki has stopped the sale of any part that fits a childs bike, even if also fits your full size bike.

 

Ils poluent les rivières et l'atmosphère à la tonne mais ça c'est pas trop grave. Mais les pièces de motos qui contiennent du plomb, alors là c'est intolérable em0300em3700:-D

Link to comment
Partager sur d'autres sites

Dites moi qu'on est le premier avril ou que je vais me réveiller de ce mauvais cauchemar zembarrassed

 

ps Un RM 250 pour enfants?!? lollllll zunhappy

 

C'est pas qu'un RM 250 est une moto de jeune, mais c'est que suzuki possède cette énorme avantage que leur moteur partage pas mal de pièces entre eux... Comme les filtres à l'huile, les suzuki partages presque toute le même!!! Dans cette situation ci, cette avantage devient un inconvénient puisque les moteur doivent partager tous les même bouchon d'huile :-D

 

Mais avant de pensé enlever le plomb des petite moto, pourrait-il l'enlever à des endroit plus stratégique, bande de ... Encore une fois c'est la moto qui paye. J'ai hâte de voir si je pourrai me procuré des cales pour la pêchge aux états cette été, ou bien faire balancé mes roues de voiture etc etc etc... Il me semble que le plomb des petite moto doit pas représenté tant de plomb que ça big_smile

 

Et comme ma bouche contient des tonnes de plombages, pourrais-je passer les lignes? em0300em3700:-D

Link to comment
Partager sur d'autres sites

Et comme ma bouche contient des tonnes de plombages, pourrais-je passer les lignes? :-D:Dem3600

zembarrassedbig_smilezunhappyem0300em3700:-D:-D

 

Moé si moé si!!!

Link to comment
Partager sur d'autres sites

Euhhh et si on paye le 25% de plus en dollars Canadien. As-t on le même problème a avoir des pièces... c'est tout de même une loi États-Unienne. zembarrassed

Link to comment
Partager sur d'autres sites

Créez un nouveau compte ou connectez-vous pour commenter

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Inscrivez-vous pour un nouveau compte dans notre communauté. C'est facile!

Register a new account

Connexion

Vous avez déjà un compte? Connectez vous ici.

Connexion immédiate
×
×
  • Create New...

Information importante

En utilisant ce site, vous acceptez nos Conditions d'utilisation.